Friday 11 October 2013

Vitamin Ibu Menyusu Terbaik Yang Menjadi Pilihan Ramai Ibu

SET PENYUSUAN
Dalam banyak-banyak supplemen cadangan untuk ibu menyusu, supplemen yang paling POPULAR ialah Supplemen Cadangan 3M. Di dalam supplemen cadangan untuk 3M ini terdiri daripada Vita-Lea, Vitamin C, B-Complex, Alfalfa Complex, Ostematrix dan Energizing Soy Protein.
Saya sendiri mengamalkan supplemen ini sejak mengandung kecuali Alfalfa Complex.. Sebab Alfalfa ni panas, jadi ia agak tak sesuai untuk ibu mengandung.. :-) ..
Setelah melahirkan bayi, saya tambah zinc Complex dalam supplemen cadangan 3M ini, untuk penyembuhan luka luaran serta dalaman sepanjang berpantang. Selepas sebulan dan mula mengumpul stok EBM (susu perahan), barulah saya tambah Alfalfa di dalam rutin vitamin harian.
Kenapa saya suka supplemen cadangan lengkap 3M?
  • Ia mengandungi multivitamin lengkap dengan zat besi, vitamin B, vitamin C, Kalsium, Alfalfa dan ESP.
  • Sangat dicadangkan untuk ibu yang mengalami masalah penyusuan, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari. Maka, supplemen ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau ketiadaan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik.
  • Supplemen yang paling sesuai untuk ibu yang mempunyai stok yang sedikit (kurang EBM stock)
  • Bagi ibu-ibu yang baru mula nak menyimpan stok, supplemen ini adalah pilihan yang paling tepat, digalakkan untuk ambil sejak dari dalam pantang.
Pengambilan vitamin ini bukan semata-mata untuk memperBANYAKkan susu badan, perjalanan penyusuan dua tahun ini menuntut ibu menyusu secara kerap atau pam secara konsisten dan melengkapkan tubuhnya dengan zat dan nutrisi yang boleh diperolehi melalui pemakanan yang sihat.
Namun berapa ramai ibu-ibu hari ini yang betul-betul menjaga pemakanan yang berkhasiat? Apa yang ibu makan, itulah yang disalurkan kepada anak melalui susu ibu. Supplemen sangat membantu mengisi ruang kosong dalam tubuh ibu, terutamanya bagi yang mempunyai kekangan untuk amalkan pemakan mengikut piramid makanan yang disarankan.
Walaubagaimanapun, untuk berjaya di dalam penyusuan, ibu-ibu wajib memahami konsep ‘supply vs demand’. Makanlah supplemen atau apa jua milk booster pilihan anda, tetapi anda tidak mengosongkan payudara sekerapnya dengan apa jua alasan, percayalah susu anda tidak akan banyak.
Jangan lupa dapatkan cara pengambilan vitamin yang betul, beserta tips “work and pump” daripada pengedar Shaklee anda. (^_-).
Berminat untuk mendapat konsultasi percuma & ingin membuat pesanan, boleh hubungi saya,
~ Ummi Delisa [Shaklee ID No. : 957622] ~ Sms/Whatsapp : 016-8679523 ~ 

No comments :

Post a Comment