Thursday 15 August 2013

ALFAFA COMPLEX

Alfafa merupakan pusat pengumpulan segala zat . Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.

Alfafa Complex merupakan suatu Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr.Shaklee dalam tahun 1950-an. Shaklee hanya menggunakan alfafa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat, termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral surih dan semulajadi.

• Sumber semulajadi dari alfafa
• Setiap hidangan mengandungi 300mg kalsium bersamaan segelas susu

Peranan alfafa dalam penghasilan susu amat bagus kerana itulah alfafa ini dipanggil ‘milk booster’ bagi ibu-ibu yang mahu menambahkan penghasilan susu. Pengambilan alfafa dan ESP shaklee memantapkan lagi penghasilan susu dan susu yang dihasilkan akan pekat dan berkualiti.

Alfafa juga boleh diambil bersama Omegaguard untuk sesiapa yang mengadapi penyakit gout. Pengambilannya dapat mengurangkan penghasilan asid urik dalam badan penghidap gout. Selain itu, alfafa juga dapat mengurangkan masalah keputihan yang sering berlaku di kalangan wanita. Dengan pengambilan alfafa secara konsisten dapat mengatasi masalah keputihan.. in shaa Allah..
Namun demikian perlu diingatkan alfafa tidak sesuai diambil oleh ibu-ibu yang hamil. 


ALFAFA COMPLEX

No comments :

Post a Comment